Nakliyat&Tekne Sigortaları
Hasar Anında Ne Yapmanız Gerekir?
Hasar meydana geldiğinde 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir ya da web sitemizden hasar bildirebilirsiniz.
Hasar ihbarı sırasında,
- Sigortalının adı, soyadı, unvanı
- Poliçe numarası,
- Hasar tarihi,
- Tahmini hasar tutarı
- Hasarın maliyeti
- Zarar gören 3. Şahıs bilgileri ( TCK/VK Numarası, mağdurun adı, soyadı, unvanı, doğum tarihi)
Bilgilerini yanınızda bulundurmanız gerekir.
Hasar Bildirmek İçin Hangi Belgeler Gerekir?
Emtia Sigorta Hasarlarında;
- Poliçe aslı veya fotokopisi (Sevkiyat poliçesi düzenlenmeyen taşımalarda sertifika / aylık bildirim listesi)
- Konşimento aslı (Yurtiçi nakliyelerde taşıma / sevk irsaliyesi)
- Fatura fotokopisi
- Çeki listesi
- Emtea vasıtadan hasarlı olarak boşaltılmışsa rezerv zaptı (bu zabıtta mutlak surette taşıyan ilgililerinin, deniz taşımalarında gemi kaptanının veya acentesinin, kara taşımalarında kamyon şoförünün, demiryolu taşımalarında demiryolu idaresinin imzalarının bulunması gerekmektedir).
- Gümrük beyannamesi
- Hasar gümrüklü sahada tespit edilmişse gümrük rezerv zaptı
- Teslim tesellüm tutanağı
- Taşıma işi, bir sözleşme ile ihale edilmişse taşıma sözleşmesi
- Hasardan sorumlu nakliyeci firmaya gönderilen ihtarname kopyası
- Navlun faturası
- Nakliyeci firma ile hasara ilişkin yapılan yazışmalar
- Olay yerine ve hasarlı emtialara ait fotoğraflar
- Yurt içi taşımalarında ehliyet & ruhsat kopyası
- Yangın hasarlarında yangın raporu
- Gümrük muayane tutanağı
- Yükleme manifestosu
- Sigortalının hasar talebi ve hasarın oluş şeklini içerir tazminat talep dilekçesi ve tazminat ödemesi amacıyla sigortalının banka ve şube adı ile IBAN numarasını belirtir beyanı
- Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin İzin Formu ve Ticari İleti Onay Formu
Trafik Kazası hasarlarında ilave olarak;
- Trafik kaza tespit tutanağı
- Araç ruhsat kopyası
- Alkol raporu
- İfade tutanakları
Hırsızlık / Eksiklik hasarlarında ilave olarak;
- Müşteki İfade tutanakları ve olay yeri görgü tespit tutanağı
- Soruşturmaya dair savcılık takip evrakları / Savcılık Bulunamadı yazısı
- Malların alıcıya kısmen ya da tamamen ulaşmadığına dair alıcı firmanın beyanı
- Çalınan malların yerine alıcıya gönderilen 2. sevkiyata ilişkin fatura ve sevk belgeleri
- Emtea vasıtadan noksan çıkmışsa veya hiç çıkmamışsa müfrez veya ademi teslim ordinosu
Tekne Sigorta Hasar Talepleri
- Kaptan / Deniz ya da Kaza raporu
- Gemi Jurnali ( hasarın durumuna göre hem güverte hem makine jurnalleri talep edilebilir.)
- Denize Elverişlilik Belgesi
- Özel Yat Kayıt Belgesi / Ruhsat
- Klaslı ise Klas Zarar Raporu
- Tekne Klasının Devamlılık Belgesi
- Tonilato Belgesi
- Hasar fotoğrafları
- Gemi Tasnifnamesi
- Emniyet Belgeleri ( inşaat emniyet belgesi, teçhizat belgesi, telsiz emniyet belgesi vs.)
- Olayı anlatan ve talebinizin detaylarını içeren beyanınız
- Onarıma ilişkin fatura ve belgeleriniz
- Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin İzin Formu ve Ticari İleti Onay Formu
Dikkat
Yukarıdaki evraklar standarttır ve hasarın miktarına ya da oluş şekline göre ilave evrak talep etmemiz gerekir. Hasar ihbarının alınması ve hasar dosyasının açılması hasarın sigorta şirketi tarafından kabulü anlamına gelmez.
Hasar Bildirdikten Sonraki Süreç Nasıl İşler?
Hasar ihbarınızı aldıktan sonra hasar dosya numarasını size bildiririz. Tüm işlemlerinizi bu dosya numarasıyla takip etmeniz gerektiğinden dosya numaranızı not etmenizi rica ederiz.
Hasar talebinizi daha hızlı değerlendirebilmemiz için gerekli belgeleri en kısa sürede bize ulaştırmanız gerekir.
Tüm sorularınız ve dosya durumunuzu öğrenmek için 444 12 44 numaralı GIG Sigorta Müşteri İlişkileri Merkezi’ni arayabilir, hasar dosyanızın güncel durumunu web sitemizden takip edebilirsiniz.